Aktualności

02.10.2023

SPOTKANIE ON-LINE UCZESTNIKÓW KURSU DLA VET

W ramach projektu „Co kształcenie zawodowe może zrobić dla działań na rzecz klimatu” (VEforCA) odbyła się druga sesja Kursu e-learningowego dla kadry VET, opracowanym w polsko-włoskiej współpracy Fundacji „Fundusz Inicjatyw” z Partnerem – Prometeo w ramach projektu Erasmus+.

Uczestnicy i uczestniczki kursu to osoby powiązane z kształceniem zawodowym jako trenerzy/trenerki, doradcy/doradczynie zawodowi/e, osoby zarządzające w szkoleniach zawodowych, zainteresowani/e edukacją ekologiczną i nauką obywatelską,

Kurs-elearningowy składał się z 5 modułów:

  • Moduł 1 Zasady pozaformalnej i nieformalnej edukacji ekologicznej oraz jak ją realizować z osobami uczącymi się w ramach kształcenia i szkolenia zawodowego – czas trwania: 45-60 min.
  • Moduł 2 Włączenie indywidualnej odpowiedzialności i umiejętności korzystania z mediów do edukacji ekologicznej – czas trwania: 45-60 min.
  • Moduł 3 Wspieranie zaangażowania w działania na rzecz środowiska i klimatu poprzez naukę obywatelską – czas trwania: 45-60 min.
  • Moduł 4 Promowanie networkingu i współpracy wielostronnej w działaniach na rzecz środowiska – czas trwania: 45-60 min. 
  • Moduł 5 Projektowanie działań partycypacyjnych na rzecz środowiska i klimatu na poziomie lokalnym – czas trwania: 45-60 min.

Na spotkaniu online kadra projektu podsumowała wyniki kursu, spytała o wnioski Uczestników po odbytym kursie jak i odpowiedziała na pytania Uczestników/czek. 

Udział w kursie e-learningowym pozwolił Uczestnikom/czkom:

  • zdobyć umiejętność  prawidłowego konstruowania celów edukacyjnych odnoszących się do kompetencji,
  • poznać zasady pozaformalnej i nieformalnej edukacji, w tym edukacji ekologicznej,
  • zrozumieć wpływ wyzwań środowiskowych, jak również ideę aktywnego obywatelstwa i rzecznictwa na rzecz zrównoważonego rozwoju,
  • zdobyć wiedzę na temat edukacji ekologicznej i nauki obywatelskiej,
  • uzyskać certyfikat potwierdzający udział w kursie.
 
W ramach kursu e-learningowego została też zaplanowana wizyta studyjna wraz z stacjonarną lekcją ekologii. 
 
Dziękujemy Uczestnikom i Uczestniczkom za wzięcie udziału w spotkaniu. 
 
 

27.09.2023

OSZCZĘDZANIE WODY

Woda ma ogromne znaczenie dla funkcjonowania człowieka. Nasz mózg i serce składają w 75% z wody, płuca z ponad 80% wody, a kości z 30%. Jak widać, sprawne działanie naszych organów i kości jest uzależnione od obecności wody.
 
Statystyki są jednak zatrważające!
Około 785 milionów ludzi na świecie nie ma dostępu do czystej wody pitnej. Dotkliwy niedobór wody dotyka około 4 miliardów ludzi, czyli niemal dwie trzecie populacji świata, przynajmniej przez jeden miesiąc w ciągu roku.
 
Podczas jednego około 10-minutowego prysznica dziennie przeciętna osoba zużywa ilość wody równą ponad 100 000 szklanek wody pitnej rocznie. Jeśli pozostawisz wodę odkręconą podczas mycia zębów, zużyjesz około 19 litrów.
 
 
Uważasz, że potrafisz oszczędzać wodę? Sprawdź to✔. Pobierz kwestionariusz świadomości, który powstał w ramach projektu „Co kształcenie zawodowe może zrobić dla działań na rzecz klimatu (VEforCA)” i zobacz czy Twój poziom wiedzy o oszczędzaniu wody jest wystarczający.
 
Link do pobrania kwestionariusza:
 
Co możesz zrobić by zużywać jej mniej w domu i w pracy?
Zapoznaj się z naszymi grafikami, a żeby dowiedzieć się dlaczego jest to tak ważne i jak dokładnie wprowadzić sposoby oszczędzania do swojego codziennego życia, pobierz nasze wskazówki:
 
Sposoby na oszczędzanie wody Sposoby na oszczędzanie wody dla osób indywidualnych
Sposoby na oszczędzanie wody w organizacji
Sposoby na oszczędzanie wody w organizacji

Disclaimer

Materiały zostały opracowane w ramach projektu VEforCA, dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu ERASMUS +

 
Pobierz Kwestionariusz samoświadomości na temat oszczędzania wody

 

Sposoby oszczedzania wody

Pobierz sposoby na oszczędzanie wody w domu i organizacji

 

25.08.2023

KURS E-LEARNINGOWY DLA VET

Serdecznie zapraszamy trenerów/doradców zawodowych VET (kształcenie i szkolenie zawodowe), zainteresowanych rozwojem umiejętności trenerskich i doradczych, do wzięcia udziału w kursie opracowanym w polsko-włoskiej współpracy Fundacji „Fundusz Inicjatyw” z Partnerem – Prometeo w ramach projektu Erasmus+ „VEforCA – Co edukacja zawodowa może zrobić dla działań na rzecz klimatu”.

Terminarz kursu:

18.09.2023 – spotkanie online (1 h) – start: 10:00 (dla osób, które nie będą mogły wziąć udziału o godzinie 10:00 możliwe drugie spotkanie o godz. 16:00),

praca własna – samokształcenie (kurs na platformie, 5 modułów x ok. 45-60 minut pracy własnej). Moduły należy zaliczyć do 02.10.2023),

02.10.2023 – spotkanie online (1 h) – start: 10:00 (dla osób, które nie będą mogły wziąć udziału o godzinie 10:00 możliwe drugie spotkanie o godz. 16:00),

03.10.2023 – lekcja ekologii (45 min) + wizyta studyjna (ok. 2 godziny) w przedziale czasowym 9:00-16:00 – dokładne godziny rozpoczęcia i zakończenia zostaną przekazane uczestnikom/czkom w terminie późniejszym.

Udział w szkoleniu jest bezpłatny i pozwoli Ci m.in.:

  • zdobyć umiejętność  prawidłowego konstruowania celów edukacyjnych odnoszących się do kompetencji,
  • poznać zasady pozaformalnej i nieformalnej edukacji, w tym edukacji ekologicznej,
  • zrozumieć wpływ wyzwań środowiskowych, jak również ideę aktywnego obywatelstwa i rzecznictwa na rzecz zrównoważonego rozwoju,
  • zdobyć wiedzę na temat edukacji ekologicznej i nauki obywatelskiej,
  • uzyskać certyfikat potwierdzający udział w kursie.

Zapisz się już dziś!

Link do formularza zgłoszeniowego:

https://formularz-zgłoszeniowy-veforca

Masz pytania lub wątpliwości? Napisz lub zadzwoń:

Adres e-mail: ffi@ffi.org.pl

Nr telefonu: 786 943 755

Zasady przetwarzania danych osobowych – klauzula informacyjna  

24.05.2023

Drugie spotkanie partnerskie w ramach projektu VEforCA

W ramach ekologicznego projektu VEforCA, w maju tego roku odbyło się międzynarodowe spotkanie w Rzymie, w którym uczestniczyli dwaj partnerzy: Fundacja "Fundusz Inicjatyw" z Polski oraz Prometeo z Włoch. Spotkanie skupiło się na analizie dotychczasowych prac oraz planowaniu kolejnych kroków. Partnerzy starannie przeanalizowali postępy w dotychczasowych działaniach i ustalili dalsze działania. Jednym z kluczowych rezultatów spotkania było podjęcie decyzji o stworzeniu kompleksowego przewodnika oraz zestawu narzędzi dotyczących działań ekologicznych i zrównoważonego rozwoju. Te materiały mają na celu dostarczenie praktycznych wskazówek i narzędzi, które będą wspierać promowanie ekologicznych praktyk oraz zrównoważonego rozwoju. Projekt VEforCA kontynuuje swoje znaczące postępy w szerzeniu świadomości ekologicznej i propagowaniu praktyk zrównoważonych. Zachęcamy do śledzenia kolejnych aktualizacji oraz interesujących wydarzeń związanych z projektem.

11.04.2023

Chcecie dowiedzieć się czegoś o bioróżnorodności, zmianach klimatu i nauce obywatelskiej?

Zapraszamy osoby dorosłe na minilekcję ekologii.

Spotkanie odbędzie się 15 kwietnia o godz. 10:00 na ul. Okopowej 5 w Lublinie (czas trwania: około 1,5 godziny).

Zgłoszenia na adres ffi@ffi.org.pl do 14 kwietnia do godz. 10-tej. Liczba miejsc jest ograniczona (wielkością naszej Sali J), więc indywidualnie będziemy potwierdzać możliwość udziału.

To pierwsze z cyklu naszych spotkań, więc się nie martwicie jeśli tym razem zabraknie miejsc J. Będzie jeszcze szansa się spotkać.

Serdecznie Was pozdrawiamy i zapraszamy!

Zasady przetwarzania danych osobowych – klauzula informacyjna

23.02.2023

Część 6 Raportu Interaktywnego – RAPORT PODSUMOWUJĄCY –Wywiady indywidualne z ekspertami – promotorami nauki obywatelskiej (Polska, Włochy)
 
To opinie i spostrzeżenia ekspertów – promotorów wybranych inicjatyw nauki obywatelskiej nt. możliwości wykorzystania tej metody w działaniach na rzecz klimatu i kształceniu zawodowym.
Raporty są w 3 językach: Polskim, Angielskim i Włoskim.

16.02.2023

Część 5 Raportu Interaktywnego – Badania FGI słuchaczy sektora VET (Polska, Włochy)
 
To opinie i spostrzeżenia interesariuszy sektora kształcenia zawodowego (uczestników szkoleń) na temat najpilniejszych wyzwań środowiskowych zidentyfikowanych na poziomie lokalnym i możliwości zaangażowania się sektora VET w działania na rzecz klimatu.
Raporty są w 3 językach: Polskim, Angielskim i Włoskim.

09.02.2023

Część 4 Raportu Interaktywnego – Badanie fokusowe z kadrą systemu kształcenia i szkolenia
zawodowego (VET) (Polska, Włochy)
 
To opinie i spostrzeżenia interesariuszy sektora kształcenia zawodowego (kadry sektora zawodowego) na temat najpilniejszych wyzwań środowiskowych zidentyfikowanych na poziomie lokalnym i możliwości zaangażowania się sektora VET w działania na rzecz klimatu.
Raporty są w 3 językach: Polskim, Angielskim i Włoskim.

02.02.2023

Część 3 Raportu Interaktywnego – Badania kwestionariuszowe (Polska, Włochy)
 
To opinie i spostrzeżenia interesantów kształcenia zawodowego na temat najpilniejszych wyzwań środowiskowych zidentyfikowanych na poziomie lokalnym.
Raporty są w 3 językach: Polskim, Angielskim i Włoskim.

26.01.2023

Część 2 Raportu Interaktywnego – Badania danych zastanych (Włochy)
 
To przegląd podejść do nauki obywatelskiej, z uwzględnieniem sektora VET oraz wyzwania środowiskowe i studia przypadków we Włoszech.
Raporty są w 3 językach: Polskim, Angielskim i Włoskim.

19.01.2023

Część 1 Raportu Interaktywnego – Badania danych zastanych (Polska)
 
To przegląd podejść do nauki obywatelskiej, z uwzględnieniem sektora VET oraz wyzwania środowiskowe i studia przypadków w Polsce.
Sprawdź na naszej stronie, dostępny w języku Polskim, Angielskim oraz Włoskim!

20.12.2022

Newsletter z projektu VEforCA dostepny na stronie internetowej w zakładce „Materiały promocyjne”. W wersji angielskiej oraz włoskiej Newsletter dostępny jest w angielskiej wersji zakładki.

02.12.2022

Zapraszamy trenerów, doradców zawodowych i pośredników pracy, zainteresowanych tematyką edukacji ekologicznej do podzielenia się swoimi refleksjami podczas zogniskowanego wywiadu grupowego (badanie typu: fokus).

Fokus odbędzie się w grudniu 2022 w Lublinie (ul. Okopowa 5) w godzinach popołudniowych (planowane rozpoczęcie godz. 15:30). Czas trwania: ok. 1,5 godziny.

Korzyści z udziału:

– możliwość poznania projektu VEfoCA i późniejszego udziału w bezpłatnym kursie online dla kadry dot. edukacji ekologicznej,

– możliwość poznania innych osób o podobnych zainteresowaniach, nawiązania kontaktów, podzielnia się doświadczeniami i pomysłami.

Osoby zainteresowane prosimy o kontakt.

18.10.2022

Raporty z pierwszego działania dostępne pod zakładką „Rezultaty„.

Zachęcamy do zapoznania się z naszymi wynikami.

Ankieta

31.08.2022

Co można zrobić by lepiej chronić nasze środowisko naturalne? Angażowanie się w działania proekologiczne jest opłacalne?
A może ten temat jest dla ciebie całkiem nowy? Wszystkie ręce na pokład!
 
Pomóż nam wypracować rozwiązania, dzięki którym sektor edukacji zawodowej również będzie mógł bardziej zaangażować się w działania na rzecz ochrony klimatu.
Wypełnij krótką, anonimową ankietę.
Zajmie ci to nie więcej niż 4 minuty a wyniki będą dla nas cennym źródłem wiedzy przy dalszych pracach nad projektem „Co kształcenie zawodowe może zrobić dla działań na rzecz klimatu” (VEforCA).
 
Szczególnie zapraszamy OSOBY ZWIĄZANE Z SEKTOREM EDUKACJI/SZKOLEŃ, doradców, edukatorów, jak również OSOBY UCZĄCE SIĘ oraz RODZICÓW. Wasze opinie są dla nas ważne!
                                                                                             https://it.surveymonkey.com/r/YHJ3GYB
 
Link do ankiety znajdziesz również na Facebooku Fundacji: https://www.facebook.com/funduszinicjatyw

05.08.2022

Pierwsze spotkanie partnerskie w ramach projektu VEforCA

22 lipca w Lublinie odbyło się pierwsze spotkanie partnerskie w ramach projektu VEforCA (Co kształcenie zawodowe może zrobić dla działań na rzecz klimatu / What Vocational Education can do for Climate Action).

Razem z naszymi partnerami z Rzymu – Prometeo zaplanowaliśmy prace projektowe. W pierwszej kolejności będziemy realizować badania (ilościowe i jakościowe) dotyczące możliwych sposobów wykorzystania na rzecz ochrony środowiska metody jaką jest nauka obywatelska (citizen science). Podczas spotkania określiliśmy cele badawcze i metodologię prac. Kolejne kroki w naszym projekcie to opracowanie szkolenia nt. możliwości wykorzystywania nauki obywatelskiej w instytucjach VET oraz przygotowanie materiałów edukacyjnych dotyczących ekologii dla nas i innych instytucji sektora VET.

To było bardzo owocne spotkanie. Wymieniliśmy wiele spostrzeżeń i wypracowaliśmy konkretne narzędzia dla dalszej współpracy w projekcie.
Jeśli chcecie wiedzieć więcej o projekcie to zapraszamy na Facebooka:

Skip to content