Tytuł projektu: Zbuduj jej przyszłość (ENG: ConstructHer Future)

  • Program: Erasmus+
  • Rodzaj działania: Partnerstwa współpracy na rzecz kształcenia i szkolenia zawodowego
  • Data rozpoczęcia projektu: 30/12/2024 
  • Data zakończenia projektu: 29/12/2026
  • Akronim projektu: CoHER

CEL GŁÓWNY:

Przekształcenie branży budowlanej w inkluzywne i sprawiedliwe środowisko dla kobiet poprzez wykorzystanie innowacyjnych programów kształcenia i szkolenia zawodowego (VET), które będą przeciwdziałać głęboko zakorzenionym uprzedzeniom i barierom płciowym, opierając się na teorii systemów i społeczno-ekologicznym modelu zmian (SEM).

CELE SZCZEGÓŁOWE:

  • Poruszenie problemu barier systemowych w edukacji i szkoleniach – Opracowanie programów kształcenia i szkolenia zawodowego, które przełamią stereotypy i uprzedzenia związane z płcią, szczególnie odnosząc się do problemów zidentyfikowanych przez młode kobiety (Karen & Glenda 2019).
  • Zwiększenie udziału i utrzymania kobiet w branży budowlanej – Koncentracja na wzroście liczby kobiet zapisujących się i kończących programy kształcenia zawodowego oraz wspieranie ich dalszej obecności w sektorze budowlanym.
  • Wspieranie zmian kulturowych w całej branży – Współpraca z firmami budowlanymi, organami rządowymi i związkami zawodowymi w celu promowania ogólnokrajowego dążenia do inkluzywności płci w branży budowlanej.
  • Budowanie wspierającego ekosystemu dla kobiet w budownictwie – Tworzenie kompleksowej sieci wsparcia, w tym programów mentorskich i grup wsparcia rówieśniczego, aby wzmocnić pozycję kobiet w ich karierach budowlanych.

GRUPA DOCELOWA:

  • Demografia: Kobiety w wieku 18-30 lat, które rozważają lub już uczestniczą w programach kształcenia zawodowego związanych z budownictwem.
  • Specjaliści w edukacji: Nauczyciele, trenerzy i mentorzy w instytucjach kształcenia i szkolenia zawodowego oraz programach skupiających się na budownictwie i powiązanych zawodach.
  • Interesariusze branży budowlanej: Specjaliści reprezentujący różne role, od kierowników budowy po dyrektorów firm budowlanych.
  • Decydenci i osoby wpływowe: Twórcy polityk na poziomie lokalnym, krajowym i europejskim oraz organizacje pozarządowe i grupy rzecznicze zajmujące się równouprawnieniem płci i rozwojem zawodowym.
  • Społeczności wspierające: Sieci i organizacje zapewniające wsparcie, mentoring i rzecznictwo dla kobiet w budownictwie.

EFEKTY PRACY:

Zreformowane i inkluzywne programy kształcenia zawodowego.

Większa reprezentacja kobiet i ich rozwój zawodowy w branży budowlanej.

Zmiana postrzegania branży i społeczeństwa na bardziej otwarte na kwestie płciowe.

Utworzenie sieci wsparcia dla kobiet.

PLANOWANE REZULTATY:

  • Konstrukcja Ram Edukacyjnych ConstructHer – Opracowanie ram edukacyjnych integrujących wnioski z badania, koncentrujących się na usuwaniu barier i stereotypów w edukacji związanej z budownictwem.
  • Program Ścieżki Kariery ConstructHer – Wdrożenie programu prowadzącego kobiety przez kolejne etapy edukacji, szkoleń i zatrudnienia w budownictwie, zapewniając ich rozwój i utrzymanie w zawodzie.
  • Sojusz Branżowy ConstructHer – Tworzenie sojuszy z kluczowymi graczami branży w celu wprowadzania zmian w politykach i promowania praktyk sprzyjających równouprawnieniu płci w firmach budowlanych.
  • Sieć Wsparcia Empowerment ConstructHer – Uruchomienie platformy sieciowej online i offline.

PARTNERZY PROJEKTU:

MANORHAMILTON DEVELOPMENT CLG / Koordynator / Irlandia

CEKDEV INTERNATIONAL EDUCATION AND DEVELOPMENT ACADEMY  / Partner / Türkiye

LUTSK NATIONAL TECHNICAL UNIVERSITY / Partner / Ukraina

FUNDACJA „FUNDUSZ INICJATYW” / Partner / Polska

MORE – LABORATÓRIO COLABORATIVO MONTANHAS DE INVESTIGAÇÃO – ASSOCIAÇÃO / Partner / Portugalia

CREATIVE YOUTH ACADEMY / Partner / Węgry

PIXIE ACADEMY / Partner / Türkiye

Zastrzeżenie: Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Agencji Narodowej Léargas the Exchange Bureau. Unia Europejska ani Léargas the Exchange Bureau nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Skip to content